30 minut
30 minut
Změny programu a účinkujících koncertů jsou vyhrazeny.
Uvítací nápoj
30 minut
30 minut
Změny programu a účinkujících koncertů jsou vyhrazeny.
Publiku se představil na mnoha koncertech a představení v tuzemsku i v zahraničí (Florencie, Milán, Řím, Aalborg, Aarhus, Artstetten). Je laureátem několika pěveckých soutěží, finalistou Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka a absolutním vítězem a držitelem Ceny Českého rozhlasu na Mezinárodní písňové soutěži B. Martinů. Od května 2015 hostuje v opeře Národního divadla, hostuje také například v Divadle F. X. Šaldy, Divadle Josefa Kajetána Tyla, hostoval v Národním divadle Moravskoslezském a dalších. Bohatá je i jeho koncertní činnost. Kromě písňové tvorby se věnuje i spolupráci s řadou významných komorních souborů, jako je například Bennewitzovo kvarteto, Epoque quartet a jiné. Mimo to jako sólista zpíval s předními českými orchestry a vystoupil na významných českých hudebních festivalech.
Sophia Lamoš je česká jazzová zpěvačka, která se narodila v Rakousku. V roce 2010 se odstěhovala do Prahy, kde se záhy zapojila do české hudební scény. Jeden z prvních úspěchů bylo sólové vystoupení s Prague Film Orchestra v pražském Rudolfinu v roce 2012. Záhy se svou sestrou založily swingovou kapelu HOT SISTERS. S touto kapelou vydaly CD “Swing je můj king”, zpívaly a hrály ve filmu Lída Baarová a nyní spolupracují s Petrem Kroutilem a jeho Original Vintage Orchestra. Do své profesní minulosti může také zařadit spolupráci se zahraničními zpěváky jako jsou Lorenzo Thompson (Chicago) nebo Chuck Wansely (Los Angeles).
Klára Klánská (2004) se začala věnovat hře na housle v pěti letech pod vedením prof. Ludmily Štětinové. V průběhu studia se zúčastnila mnoha soutěží. Mezi nejvýznamnější úspěchy patří vítězství v celostátním kole soutěže MŠMT (2014 a 2017), 2. ceny v Mezinárodní soutěži PhDr. Josefa Micky v Praze (2013, 2014, 2017), 2. cena v kroměřížské soutěži Archetti in Moravia a 1. cena v oboru komorní hra na soutěži Talents for Europe v Dolnom Kubíně, kterou získala v duu se svým bratrem Adamem. Jako vítězka soutěže Talent Prahy 5 také sólově vystoupila s orchestrem PKF – Prague Philharmonia. S tímtéž orchestrem spolupracuje od září 2023 jako členka Orchestrální akademie. V roce 2022 se stala vítězkou Akademie Václava Hudečka v Luhačovicích a v následujících letech pak vystoupila jako sólistka se Západočeským symfonickým orchestrem a Filharmonií Bohuslava Martinů. Nyní je posluchačkou pátého ročníku Pražské konzervatoře, kde studuje ve třídě prof. Pavla Kudeláska.
Vystudovala hru na klavír na Akademii múzických umění v Praze u prof. Ivana Klánského a komorní hru na Universität für Musik und darstellende Kunst Wien u Avedise Kouyoumdjiana. Je laureátkou mnoha českých i mezinárodních soutěží. Na svém kontě má mnoho úspěšných recitálů, komorních vystoupení a koncertů s předními českými orchestry. Účastnila se mezinárodních mistrovských kurzů pod vedením A. Kouyoumjiana, P. Jasmina, J. Meissla, E. Epshtein, V. Ashkenaziho, I. Klánského a M. Perrahii.
Jako sólitka spolupracovala s Komorní filharmonií Pardubice, Filharmonií Hradec Králové, Plzeňskou filharmonií, Karlovarským symfonickým orchestrem a Českou filharmonií. Natočila CD se sólovými skladbami P.I.Čajkovského. Aktivně a dlouhodobě se věnuje komorní hudbě a klavírní spolupráci s mnoha předními českými sólisty a pěvci. Nyní působí na Pražské konzervatoři a HAMU.
Dalibor se po studiu oborů kontrabas, nová média a zvukový design na Pražské konzervatoři a na Universität Mozarteum v Slazburgu věnoval jak profesní dráze kontrabasisty, tak zvukové režii a DJingu. Od roku 2008 je koncertním mistrem kontrabasové sekce v komorním orchestru Salzburg Chamber Soloists a pravidelně spolupracuje s orchestrem Philharmonie Salzburg. Založil duo Technophobix, oficiálně sponzorované společností Yamaha Instruments. V letech 2005–2010 působil na Universität Mozarteum v Salzburgu jako odborný asistent pro zvukový design a nová média. V letech 2011–12 byl koncertním mistrem kontrabasové sekce symfonického orchestru ve španělském Toledu. Od roku 2013 je uměleckým ředitelem agentury Live City. Věnuje se i skladbě a hudebnímu aranžmá.
Sophia Lamoš je česká jazzová zpěvačka, která se narodila v Rakousku.
V roce 2010 se odstěhovala do Prahy, kde se záhy zapojila do české hudební scény. Jeden z prvních úspěchů bylo sólové vystoupení s Prague Film Orchestra v pražském Rudolfinu v roce 2012. Záhy se svou sestrou založily swingovou kapelu HOT SISTERS. S touto kapelou vydaly CD “Swing je můj king”, zpívaly a hrály ve filmu Lída Baarová a nyní spolupracují s Petrem Kroutilem a jeho Original Vintage Orchestra, s kapelou Mr.Elastik nebo s Pažskou Dixielandovou Společností, kde Sophia hraje střídavě na bicí nebo na valchu.
Do své profesní minulosti může také zařadit spolupráci se zahraničními zpěváky jako jsou Lorenzo Thompson (Chicago) nebo Chuck Wansely (Los Angeles).
V roce 2022 vydala své debutové album „My Favourite Things“.
Zpěvačka Doris Lamošová alias “Roaring Doris” se narodila v Praze, těsně před revolucí však její mladí rodiče (otec basák, matka modelka) emigrovali do Rakouska. Po maturitě se vrátila do Prahy a vystudovala skladbu a klavír. Hudba 20. let minulého století je její srdeční záležitostí. Spolu se sestrou Sofií tvoří vokální duo HOT SISTERS, které je pevnou součástí pražské swingové scény.
Jiří Polydor, narozen 1961 v Praze. Vystudoval Gymnazium, pak ČVUT strojní. Souběžně studoval klavírní hru, veřejně začínal vystupovat na školních akcích gymnázia s ragtimy. Už při VŠ začátkem osmdesátých let účinkoval jako pianista v kapele Classic Jazz collegium.
Po studiích se rovnou začal živit jazzem, v devadesátých letech vystupoval kromě svých vlastních malých jazzových uskupení též v kapele Originální Pražský Synkopický Orchestr. Po roce 2000 založil stále koncertující vlastní kapelu Polydor Jazz Sextet, stylově laděnou od swingu po raný Be-bop.
V současnosti je členem několika dalších uskupení, např Original Vintage Orchestra, Hot Sisters, a dalších. Má na kontě bohatou diskografii se jmenovanými hudebními tělesy a např. také 4 CD s Jiřím Suchým a několika dalšími sólisty.
Jeho klavírní styl se vyznačuje swingovou lehkostí podobnou slavnému Teddymu Wilsonovi, s až Art Tatumovskou brilantní technikou hry, avšak ve svém pojetí je originální a nikoho nekopíruje. Diky své univerzálnosti bývá často angažován k hudebním doprovodům jazzových sólistů a zpěvaček, často je zván ke studiovému natáčení.
Antonín Šturma se narodil koncem sedmdesátých let minulého století v Praze, kde žije dodnes. Hře na strunné nástroje se téměř nepřetržitě věnuje od svých šesti let. Začal houslemi a přes kytaru a baskytaru se dostal ke kontrabasu na který hraje nyní nejčastěji.
Studoval na Pražské konzervatoři obor klasická kytara a na Konzervatoři Jaroslava Ježka obor kontrabas.
Za svou dosavadní kariéru vystřídal angažmá u předních českých hudebních těles a patří k velice vyhledávaným hudebníkům.
Narodil se v Praze roku 1957. V letech 1976-1984 hrál první alt saxofon v Originálním pražském synkopickém orchestru Pavla Klikara a Ondřeje Havelky, s kterým nahrál několik alb, vystupoval v rozhlase a televizi a také na různých jazzových festivalech doma i v zahraničí (Oude Stijl Jazz festival Breda, Holandsko). Souběžně hrál s folk-rockovým sdružením Mozart K Oldřicha Janoty či s art-rockovou kapelou Krásné nové stroje.
Mnoho let byl též členem Jazzfonického kvintetu Ondřeje Ernyeie, s nímž nahrál několik alb a vystoupil na jazzových festivalech (Varšava, Kecskemet, Silkeborg, Uppsala, Askersund, Brecon, Bude, Keswick, Edinburgh, Jazz Jamboree Sacramento ad.).
Vedle mnoha dalších sdružení vedl i svůj jazzový kvartet, s nímž nahrál dvě CD (autorské „Keep On Walking“, Arta 2008) a vystoupil na festivalech v Berlíně či za polárním kruhem na Kaamos Jazz Festivalu ve Finsku. Několik let působil v kapele Vlasty Třešňáka, s nímž nahrál a posléze i produkoval několik CD.
V současné době je členem Polydor Jazz Sextetu, s nímž nahrál několik CD a vystoupil např. v českém centru v New Yorku, a Jaroslav Šindler kvartetu, s nímž hraje originální autorský repertoár. Je také činný literárně, vydal asi deset knih esejistiky, prózy a poezie.
Program večera je složen ze skladeb od známých skladatelů první poloviny 20. století. Patří mezi ně Jaroslav Ježek (v sále se nachází klavír, na kterém zde hrával), xxxx. Zpívat a hrát vám budou skvělé sestry Lámošovi a doprovázet je budou známí pražští jazzmani jako Antonín Šturma (basa), Jiří Polydor (klavír) a Jan Štolba (saxofon).
Uvítací nápoj
Jaroslav Ježek – Bugatti Step
Fats Waller – Ain’t Misbehavin
Fats Waller – Honeysuckle Rose
Scott Joplin – Maple Leaf Rag
Fats Waller – Your Feet’s Too Big
Polévka
Jaroslav Ježek – Bugatti Step
Fats Waller – Ain’t Misbehavin
Fats Waller – Honeysuckle Rose
Scott Joplin – Maple Leaf Rag
Fats Waller – Your Feet’s Too Big
Hlavní
chod
Jaroslav Ježek – Bugatti Step
Fats Waller – Ain’t Misbehavin
Fats Waller – Honeysuckle Rose
Scott Joplin – Maple Leaf Rag
Fats Waller – Your Feet’s Too Big
Dezert
Jaroslav Ježek – Bugatti Step
Fats Waller – Ain’t Misbehavin
Fats Waller – Honeysuckle Rose
Scott Joplin – Maple Leaf Rag
Fats Waller – Your Feet’s Too Big
Uvítací nápoj
Jaroslav Ježek – Bugatti Step
Fats Waller – Ain’t Misbehavin
Fats Waller – Honeysuckle Rose
Scott Joplin – Maple Leaf Rag
Fats Waller – Your Feet’s Too Big
Jaroslav Ježek – Bugatti Step
Fats Waller – Ain’t Misbehavin
Fats Waller – Honeysuckle Rose
Scott Joplin – Maple Leaf Rag
Fats Waller – Your Feet’s Too Big
Jaroslav Ježek – Bugatti Step
Fats Waller – Ain’t Misbehavin
Fats Waller – Honeysuckle Rose
Scott Joplin – Maple Leaf Rag
Fats Waller – Your Feet’s Too Big
Jaroslav Ježek – Bugatti Step
Fats Waller – Ain’t Misbehavin
Fats Waller – Honeysuckle Rose
Scott Joplin – Maple Leaf Rag
Fats Waller – Your Feet’s Too Big
20 minut
„Swing Coctail“ – Jaroslav Ježek
„Sing, Sing, Sing“ – Benny Goodman
„In the Mod“ – Glenn Miller
„Take the A train“ – Duke Ellington
20 minut
„It Don´t Mean a Thing (I fit Ain´t Got That Swing)“ – Duke Elllington
„Jumpin´at the Woodside“ – Count Basie
„Moonlight Serenade“ – Glenn Miller
„Chattanooga Choo Choo“ – Glenn Miller
20 minut
„Mánes boogie“ – Doris Lamoš
„Stompin´at the Savoy“ – Chick Webb
„Tuxedo Junction“ – Glenn Miller
„Begin the Beguine“ – Artie Shaw
Změny programu a účinkujících koncertu jsou vyhrazeny.
Uvítací nápoj
20 minut
„Swing Coctail“ by Jaroslav Ježek
„Sing, Sing, Sing“ by Benny Goodman
„In the Mod“ by Glenn Miller
„Take the A train“ by Duke Ellington
20 minut
„It Don´t Mean a Thing (I fit Ain´t Got That Swing)“ by Duke Elllington
„Jumpin´at the Woodside“ by Count Basie
„Moonlight Serenade“ by Glenn Miller
„Chattanooga Choo Choo“ by Glenn Miller
20 minut
„Mánes boogie“ by Doris Lamoš
„Stompin´at the Savoy“ by Chick Webb
„Tuxedo Junction“ by Glenn Miller
„Begin the Beguine“ by Artie Shaw
20 minut
Swing Cocktail – Jaroslav Ježek
An Ev’ning in Caroline – Walter Donaldson
I’m Crazy ‚Bout My Baby – Fats Waller
Love Me or Leave Me –Walter Donaldson, Gus Kahn
My Blue Heaven – Walter Donaldson, George A. Whiting
20 minut
The Entertainer – Scott Joplin
She’s A Bombshell From Brooklyn (And Not from Brazil) – Jimmy Monaco, Al Dubin
Because My Baby Don’t Mean ‚Maybe‘ Now! – Walter Donaldson
Sam, the Old Accordion Man – Walter Donaldson
At Sundown – neznamý autor
20 minut
Smashing Thirds – Fats Waller
Sweetest Little Rose in Tennessee – neznamý autor
In the Shade of the Old Apple Tree – Egbert Van Alstyne, Harry Williams
Dinah – Fats Waller
The Gospel Train – neznamý autor
20 minut
Handful of Keys – Fats Waller
Mánes boogie – Doris Lamoš
St. James Infirmary Blues – neznamý autor
Yes Sir, That’s My Baby – Walter Donaldson, Gus Kahn
There Ain’t No Sweet Man That’s Worth the Salt of My Tears – Fred Fisher